top of page

It's not a bug, it's a feature


בקרב מתכנתים יש ביטוי כזה: It's not a bug, it's a feature. בתרגום חופשי: זו לא בעיה, זו יכולת של התוכנה. הם משתמשים בזה כאשר יש תלונה על בעיה בתוכנה כלשהי, שהם לא מתכננים לתקן. מנסים לשכנע את המשתמשים שהדבר תוכנן מראש, ונעשה בכוונה תחילה. אנחנו רואים את זה סביבנו כל הזמן. למשל, כאשר בתוכנה מסוימת לא ניתן למחוק קבצים, אולי נקבל תשובה ש"התוכנה לא מאפשרת למחוק קבצים ללא ההרשאות המתאימות, כדי להבטיח שלא נמחקים קבצים נחוצים בטעות" - כלומר, זו לא בעיה. זה פיצ'ר. או כאשר מוכר של מכונית טוען שהסטייה של המכונית ימינה, לא מעידה על בעיה, אלא נועדה פשוט לשמור על הנהג מלחצות קו הפרדה רצוף...

ומשום מה יש לנו ציפיה הזויה כזו, שדברים בחיים ילכו חלק. שאנשים שאנחנו בקשר איתם יהיו אדיבים, נעימים, ברורים בתקשורת ובציפיות שלהם, יביעו הערכה, יראו אותנו ואת הצרכים שלנו... אנחנו מצפים שנציג חברת הסלולר שלנו ירצה לתת לנו שירות מעולה ולעזור, או שפוליטיקאים ירצו בטובתנו וידברו על כך בכנות וביושר, או שנהגים לא יחתכו אותנו בכבישים... אבל נראה שהמתכנתים של התוכנה הזאת, שנקראת "החיים", לא מתכוונים לתקן את הבאגים האלה, ואולי אלה בכלל לא באגים, אלא פשוט... מאפיינים. פיצ'רים. במקרים רבים, "פקק תנועה" הוא מצב נתון, שאף אחד לא מנסה לשנות כי ברור שאי-אפשר (כי הביקוש גדול מההיצע בערך פי 10). חלב לפעמים נשפך (זה לא אומר שאסור לבכות על כך אגב).



יש כמובן מאפיינים שהם בהחלט בעיות, שיש לפעול כדי להשפיע ולתקן. אולם יש אחרים, שאנחנו פשוט צריכים ללמוד להסתדר איתם, כי הם כאן כדי להישאר. בחיים... ובתוכנו, הרי גם אנחנו לא חפים מבאגים.

זה לא קל, אבל זה מאוד פשוט.

שלכם,

אלעד.

לעדכן אותך כשעולה פוסט חדש?

תודה!

bottom of page